July 16, 2011

SALI

Salı günleri içmek gerek.Salı gününün bitmesi için ya da öylece bitmemesi için.Açılamadığın sevginin yasını tutmamak için... Sevdiğinle ,dostlarla , dost bildiklerin , sevmek istediklerinle ... İçeceksin. Bir gün yataktan kalkmış ve dün sarhoş olmadığın aklına gelmişse , o gün çarşamba olmayacak.

Bugün birini aramalı , eskilerden seni hiç aramayan.Düşün... düşün.Buldum.İsmi lazım değil.Bir dost.Telefon açıyorum. "Nasılsın, İyi misin ? ..." uzatmıyorum ,zaten o teklif ediyor "Gel mekana dertleşelim , diyeceğim hususi şeyler var." Kabul ediyorum.Eski dost ya , ne yapacak.Onun da canı yalnızlığı anlatmak ister , geçmişten atıp tutmak ister ... Susmak ister.Onu bile birisiyle yapmak ister bazen insan.Benden iyisini mi bulacak?

Bekliyorum.10 dakika gecikti.Muhim değil.Kucaklaşma , öpüşme faslından sonra oturduğu yerde suratı asıldı.Diyecekleri var söylemez oldu.Belki bir vefaat , belki milyonlarca ayrılık hikayesinden biri daha ... Anlatsın istemiyorum.Yüzünden okuyorum acılarını harf harf.Ne tuhaf şey bu gözler.Yere düştüğünde omuzları da düşürür, boynu büker.İki ufak gözbebeğinden omuzlarına kadar bir bedende kaybolan bir dostum var.

"Ne içeriz"
 Bir an yükselen omuzları tekrar düştü
"Ben almayacam, moruk"
"Bi bira!"

O başlamadan ben mi başlasam .Yalnızlık anlatılmak ister ya.İlk ben anlatmalıyım yalnızlığımı.Belki bütün dünya bilsin diye yazmalı mıyım? Nefesimi ayarlayayım şimdi başlayacağım dediğim anda sözümü kesiyor.

"Bir şiir okuyayım mı üstat"
"Oku anam"
Gözlerini yere dikip başlıyor usulca okumaya.

Orada biri ağlıyor
Bir işçi
bir işsiz
parasız bir baba

Orada biri ağlıyor
Bir dul
bir hasta yakını
Yalnız bir sevgili
belki benim için

Bendeki nasıl bir mutluluk
Hüzün bile deli ediyor beni

* * *

Susuyoruz herhangi bir salının herhangi bir 11'e çeyrek kalasında.Aklımdakinin ağırlığı bu sefer benim omuzlarımı çökertiyor.Titreyen gözbebeğimdeki yaşı süzülmesine izin vermeden göz altımdan alıyorum.Tıpki anlatamadığım o kusursuz aşkın içimden sahipsiz dışarlara çıkışı gibi ...
Uzun süre susuyorum.

yazan:uti

1 comment:

cem said...

her gün içmek gerek. ayıkken yalnızdır insan.